Ceepos Mobiilimaksu ja rahalataus sovellukseen
Verkkokaupan rahalatausta varten tarvitset puhelimeesi ilmaisen Ceepos Mobiilimaksu -sovelluksen.
Voit ladata sovelluksen Android-laitteelle Google Play -kaupasta tai Applen laitteille App Storesta. Sovelluksen avulla voit maksaa ostamiasi ruokapalveluiden tuotteita tietyissä Kokkolan kaupungin toimipaikoissa.
Huom! Jos sovellus ei vaikuta toimivan oikein, tarkista saatavilla olevat Ceepos Mobiilimaksun päivitykset sovelluskaupasta.
Toimi näin:
- Lataa Ceepos Mobiilimaksu -sovellus Google Play -kaupasta tai App Storesta.
- Rekisteröidy sovellukseen ja määrittele PIN-koodi, jota tarvitset verkkokaupassa.
- Palveluntarjoajan tunnus on koulun oppilailla kokkola, henkilökunnalla kokkolahenk
- Sovelluksesta saat myös tunnisteen eli C-alkuisen numerosarjan. Klikkaa sovelluksessa Tiedot > Palveluntarjoajat: Kokkolan kaupunki tai Kokkolan kaupunki hk > Näytä tunniste. Verkkokaupassa tunniste on sama asia kuin korttinumero.
- Sovellukseen rekisteröitymisen jälkeen valitse verkkokaupassa haluamasi lataussumma. Oppilaille ja henkilökunnalle on verkkokaupassa omat rahalataustuotteensa.
- Maksa rahalataus pankkitunnuksilla ja saat maksamasi latauksen käyttöösi Ceepos Mobiilimaksussa.
Huom! Henkilökunta käyttää sovelluksessa omaa näkymää, jossa logon yhteydessä teksti Staff.
Tarkempi ohje luettavissa alhaalta liitteestä.
Ceepos Mobiilimaksun käyttöpaikat:
Donnerska skolan
Hakalahden koulu
Hollihaan koulu
Isokylän koulu
Kiviniityn koulu
Koivuhaan koulu
Kokkolan suomalainen lukio
Lohtajan koulu
Lucina Hagmanin koulu
Torkinmäen koulu
Apua ongelmatilanteissa
Usein kysytyt kysymykset:
Kysymys 1: Mobiilisovellus ilmoittaa yhteysongelmasta.
Vastaus: Tarkista sovelluskaupasta, onko päivityksiä saatavilla. Sulje sovellus ja kirjaudu uudestaan sisään.
Kysymys 2: Mobiilisovelluksessa ei näy rahasaldoa, vaikka olen saanut kuittauksen rahasaldon latauksesta.
Vastaus: Mobiilisovelluksessa toimii kaksi eri palveluntarjoajan tunnusta eli kokkola (oppilaat) ja kokkolahenk (henkilökunta), joten rahasaldo on voinut mennä vahingossa väärän palveluntarjoajan alle. Palveluntarjoajat eroavat toisistaan muun muassa siinä, että henkilökunnan puolella logon yhteydessä on teksti Staff ja käyttöpaikkojen perässä kirjaimet hk. Jos saldo on mennyt väärän alle, ota yhteyttä osoitteeseen verkkokappa@kokkola.fi
Jos olet rekisteröitynyt useammalla kuin yhdellä sähköpostiosoitteella, saldo on voinut myös mennä toisen tunnuksesi alle.
Kysymys 3: Kun avaan mobiilisovelluksen, iPhone näyttää ainoastaan valkoista laatikkoa.
Vastaus: Sovelluksen pitäisi hakea päivitykset automaattisesti, kun sieltä on kirjauduttu ulos ja sisään. Ongelmatilanteissa voit tarkistaa sovelluskaupasta, onko päivityksiä saatavilla.
Kysymys 4: Verkkokauppa ei hyväksy tunnistettani ja PIN-koodia.
Vastaus: Jos kopioit tunnisteen, yritä syöttää se käsin. Tarkista PIN-koodi. Jos virhe ei poistu, tarkista mobiilisovelluksesta, että siellä on valittuna oikea palveluntarjoaja. Mobiilissa kohta Tiedot > Palveluntarjoajat. Oppilaat käyttävät palveluntarjoajaa Kokkolan kaupunki (tunnus kokkola) ja henkilökunta käyttää palveluntarjoajaa Kokkolan kaupunki hk (tunnus kokkolahenk). Jos palveluntarjoaja on väärä, voit poistaa sen ja lisätä oikean.
Kysymys 5: Olen unohtanut PIN-koodin, mistä saan uuden koodin?
Vastaus: Voit asettaa uuden PIN-koodin puhelimen omista tiedoista: Tiedot > Käyttäjätiedot.
Yhteystiedot
Ongelmatilanteissa voit tarvittaessa ottaa yhteyttä Kokkolan kaupunkiin osoitteeseen: verkkokauppa@kokkola.fi